Pyszne i zdrowe przekąski dla miłośników aktywnego trybu życia

Dostęp do zdrowej żywności i suplementów w dzisiejszych czasach jest bardzo łatwy. To sprawia, że często decydujemy się na zakup gotowych przekąsek, co daje nam poczucie zaoszczędzonego czasu. Warto jednak pamiętać, że pyszne i zdrowe smakołyki z łatwością możemy przygotować w zaciszu własnej kuchni. W niniejszym artykule zaprezentujemy wam kilka ciekawych pomysłów na urozmaicenie swojego codziennego jadłospisu.

Dietetyczny batonik

Choć mogłoby się wydawać, że przygotowanie domowych batoników jest czasochłonne, w rzeczywistości nie zajmuje to zbyt wiele czasów. Wystarczy przygotować odpowiednie składniki, dopasowane do naszych preferencji smakowych. My proponujemy batonik z migdałami i gruszką. Podstawą przepisy są oczywiście wspomniane już migdały oraz gruszki, ale warto jeszcze dodać do całości ¼ szklanki orzechów włoskich. Owoc obieramy i pozbywamy się gniazd nasiennych, a następnie dzielimy na kilka mniejszych kawałków. Wszystkie przygotowane składniki wrzucamy do miski i blendujemy. Wynikiem blendowania powinna być masa, którą rozwałkowujemy i kroimy w paski. Po kilku godzinach w zamrażalniku otrzymamy pyszne i zdrowe batoniki.

Pełnowartościowa owsianka

W zdrowej i zbilansowanej diecie miłośników fitnessu nie powinno zabraknąć owsianki, która jest doskonałą propozycją na pożywne śniadanie. Owsiankę można przygotowywać i podawać na rozmaite sposoby, jednak my w ramach dzisiejszego tekstu chcemy wam polecić opcję z miodem, owocami oraz orzechami.

Lista składników:

  • pół szklanki płatków owsianych
  • łyżeczka miodu
  • dwie łyżeczki orzechów
  • owoce

Latem nasze zadanie jest ułatwione ze względu na mnogość owoców sezonowych, takich jak maliny, truskawki, jagody, poziomki czy maliny. W sezonie jesienno-zimowym możemy postawić na bakalie. Jako dodatek do owsianki znakomicie sprawdzą się suszone daktyle oraz rodzynki.

Domowe lody, które nie są bombą kaloryczną

Jeśli jesteś łasuchem i nie chcesz rezygnować całkowicie ze słodkości, możesz przygotować własne lody. Jako bazę dla naszego pysznego deseru proponujemy banan, który stanowi znakomite źródło energii dla sportowców. Właściwie na tym jednym składniku możesz już zakończyć przygotowywanie lodów. Wystarczy włożyć owoce do zamrażalnika na jakiś czas, a po wyjęciu zblendować. Oczywiście deser możesz urozmaicić przy pomocy suszonych owoców lub orzechów.

Wysokoenergetyczny koktajl

Miłośnicy fitnessu potrzebują sporo energii, by sprostać regularnym i intensywnym treningom. W tym celu warto uzupełnić swoje menu energetycznymi koktajlami z owoców i zdrowych dodatków. Po raz kolejny polecimy wam banana, ponieważ jest niezastąpionym źródłem energii, jeśli chodzi o owoce. Inne składniki, które musisz przygotować to łyżeczka masła orzechowego, łyżka płatków owsianych oraz łyżeczka soku z cytryny. Wszystkie składniki umieszczamy w odpowiednio wysokim naczyniu i blendujemy.

Dodaj komentarz