Najlepsze diety gdy zaczynamy ćwiczyć fitness

Eksperci zwracają uwagę, iż dieta to 70% sukcesu. Pozostałe 30% – to ćwiczenia. Aby więc osiągnąć zamierzone efekty nie wystarczy regularny wysiłek fizyczny, ale przede wszystkim należy odpowiednio się odżywiać.

Zaczynasz przygodę z fitnesem? Postaw na zbilansowaną dietę!

Ćwiczysz fitness? W takim razie zamknij wszystkie książki z tytułem „Dieta cud”. Wszelkie tego rodzaju diety dostarczają bardzo małą ilość kalorii, co przy intensywnym treningu fitness jest wrogiem dla organizmu.

Głodówka może przynieść odwrotne skutki. Zdziwieni? Jednak tu nie ma nic niezgodnego z naturą – drastyczne ograniczenie kalorii przy wzmożonym wysiłku skutkować będzie… spowolnieniem metabolizmu. Organizm, doznając szoku spowodowanego ograniczaniem pożywienia, zachowuje każdą kalorię, nawet jeśli pochodzi ona z ogórka i sałaty, w taki sposób utrata kalorii zostaje „zablokowana” przez organizm.

Warto wiedzieć, że takie praktyki przyczyniają się także do tego, że poziom stresu (i kortyzolu wzrasta). Utrudnia to odchudzania i uzyskanie wymarzonej sylwetki.

579826602_2

Jak więc powinna wyglądać dieta?

Wiemy już jak dieta wyglądać NIE powinna J – teraz dowiedzmy się więc, co należy jeść, kiedy zaczynamy ćwiczyć fitness. W diecie musi zostać uwzględniony wzmożony wysiłek fizyczny, co przejawić się powinno w zwiększonej ilości dobrych węglowodanów. Mogą one pochodzić z brązowego ryżu, wszelkiego rodzaju kasz, czy niektórych owoców (np. z banana).

Dieta dla osób uprawiających fitness powinna być uboższa w tłuszcze, jednak nie może być ich pozbawiona! Zdrowe tłuszcze pochodzące choćby z oliwy z oliwek, awokado, czy orzechów i nasion uczestniczą w procesie chudnięcia. Warto więc zadbać o to, by i one znalazły się w diecie.

Trzeci składnik – czyli białko również powinien mieć swój (znaczący) udział w diecie. Pozwoli on bowiem na odbudowę i naprawę mięśni. Zapewni również uczucie sytości przez długi czas. Każdy kogo dopadł wieczorny głód wie, że białkowa kolacja pomoże zapobiec nocnym napadom na lodówkę. Białko, którego potrzebujemy, znajdziemy w chudym mięsie, nabiale, czy roślinach strączkowych (a więc i wegetarianie mogą je w naturalny sposób dostarczać do organizmu).

Woda jest elementem diety, o którym zapomnieć nie można. Dostarczanie odpowiedniej ilości wody pozwoli utrzymać odpowiednie nawodnienie organizmu, a także wspomoże prawidłową pracę metabolizmu.

Dodaj komentarz